isabella löwengrip även kallad blondinbella - i en disskution

Jag kommentera hennes inlägg där hon precis har bekymra sig över sitt sexuellaövergrepp och där hon i sitt nästa inlägg visar sig i baddräckt!

Carolina- om jag var du skulle inte jag visa mig i baddräckt efter det som hänt

blondinbella- Öh, okej, varför skulle jag INTE lägga upp en bild på mig själv i baddräkt? Vad har det NÅGONTING med det att göra? Så inte fler killar ska se mig utan kläder och våldta mig eller?! Du får jättergärna förklara vad fan du menar. Dessutom är jag så förbannat jävla trött på denna världen som bara sexualiserar ALLTING. Jag vill inte bli sexualiserad!!! Jag vill kunna stå i baddräkt på en bild utan att det ska kopplas till sex, det är bara en kropp, min kropp, jag bör kunna stå topless på en bild utan att det ska göra någonting, för BRÖST ÄR INTE SEX, det är bara jävla fettsäckar och hud och det ska inte behöva täckas, lika lite som killars bröst, men nej världen har bestämt att tjejers bröst = sex så då är det vulgärt och opassande! Det är tjejer som du och kommentarer som du skriver som gör att detta jävla samhället inte kommer någonvart, som gör att vi tjejer fortfarande ses som objekt! Varför tycker du jag ska skyla min kropp?!!


Det jag menar är känner man sig inte ofräch och äcklig när man precis har blivit utsad för nått sånt? och så lägger man ut en bild på sin kropp (jag håller med dig isabella, det är synd att kroppen kopplas till sex  men tyvärr gör den det idag) när man precis har suttit och skrivit ett antal inlägg om hur hemskt det var och varför resebolagen inte gör något! JAG skulle inte vilja lägga ut en bild på min kropp inför tusentals läsare efternågot sådant och det är min åsikt, men om jag nu skulle vilja visa upp min baddräckt skulle jag nog välja att ta ett kort på bara den istället för en helkroppsbild. Men om du nu tog så illa upp ska jag väl be om ursäkt, men det var vad tyckte- JAG skulle inte lägga upp en sån bild, sen är det upp till dig vad du vill göra!

Kommentarer
Postat av: Blackwater

Det stavas diskussion

2008-07-29 @ 06:16:39
URL: http://www.blackwater.se
Postat av: sara

sluta mytta, blondinbella skriver inte ens så där.

2008-07-29 @ 07:03:16
Postat av: M

Tycker du verkar helt funtad i huvet. GROW UP. Att lägga upp en bild på sig själv i baddräkt har inget med det där att göra.

2008-07-29 @ 08:14:45
Postat av: carro

Onödigt att ens lägga sig i hur hon klär sig. Och hur kan du veta hur det känns för henne efter det som hände i Italien? Är du psykolog eller själv varit med om en liknande situation? Varför ska hon vara det skyldiga offret för att nån sjuk kille/man har angripit sig på henne?? Tycker att du ska tänka efter lite mera och sätta dig in i hennes situation före du uttalar dig om något som en simdräkt.. Och åter igen, VARFÖR ska tjejer måsta skyla sig pga av att män är så jälva fixerade och måste våldta för att få njutning?!

2008-07-29 @ 08:25:24
Postat av: Carro

Måste säga att jag håller med blondinbella i detta.

2008-07-29 @ 08:57:47
URL: http://curu.blogg.se/
Postat av: sofia

jag hade gj ort likadant som bella de låter som du tycker övergreppen var bellas fel....

2008-07-29 @ 09:06:53
Postat av: Me

Det handlar varken om Bellas baddräkt eller hennes kropp. Det handlar om hur hon mår, psykiskt. När man någon mår riktigt dåligt finns det ingen lust att göra något, ännu mindre visa sig i baddräkt för hela sverige- vare sig man anser sig själv vara offer eller inte. Och ja, jag talar utifrån egna erfarenheter och kunskaper inom depression. När Bella ger skenet av att må bra (trots att hon kanske mår dåligt) så får hon också tåla att bli kritiserad-speciellt om man har gått ut i skvaller pressen hur dåligt hon mår. Med andra ord; dubbla signaler skapar inte trovärdighet i hennes historia. Med de sagt så ska det även tilläggas att alla reagerar inte likdant när man är nedstämd, deprimerad eller utsatt för övergrepp- och hon är kanske en av dem.

2008-07-29 @ 10:04:55
Postat av: Linn

Jag håller med dig, inte blondinbella.

2008-07-29 @ 10:32:40
Postat av: Melissa

ganska onödig kommentar från din sida om jag ska vara ärlig. Hon gör väl som hon vill lixom, fattar inte varför man ska haka upp sig på en sån sak.

2008-07-29 @ 10:44:27
URL: http://melissao.blogg.se/
Postat av: Sofia

vad bra att du fick svar på din kommentar i alla fall.. blondinbella svarar väl typ aldrig på kommentarer..?

2008-07-29 @ 10:45:05
URL: http://souffi.blogg.se/
Postat av: Marie :(

Mycket onödig kommentar, okej om det är så du tycker. Du får gärna ha din åsik men jag tycker att det är mycket idiotiskt och det måste vara helt utan tanke på att bella faktiskt kan bli sårad som du kommenterade det på hennes blogg... Alla känner inte som du, och det är väl bra att hon bearbetar det på sitt eget sätt.

2008-07-29 @ 12:09:18
URL: http://mariehultman.blogg.se/
Postat av: tin

håller med ovanstående, onödig komentar av dig. jag kan inte förstå att du har hjärta till att komentera något sånt efter ett övergrepp

2008-07-29 @ 12:21:43
URL: http://tins.devote.se
Postat av: excuse?!

vad har du med blondinbella å göra? det hon gör bör du inte ens lägga dig i. rätt så onödigt och omoget av dig att ens säga så till henne...

2008-07-29 @ 13:56:02
Postat av: julia

carro du e skön !

2008-07-29 @ 17:51:14
Postat av: Matilda

Go girl. Jag är helt på din sida bruden!

2008-07-29 @ 18:01:13
URL: http://mtilda.blogg.se/
Postat av: Kristina

Håller helt med dig! Lite sent att kommentera detta efter två månader kanske, men fick nyss om det precis. Tycker hela situationen om henne verkar skum. Men är helt på din sidan om de där!

2008-09-16 @ 22:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0